Allmänna villkor
Priser och betalning
Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla eventuella avgifter, moms och frakt.
Betalningsvillkor: Förskott eller faktura med Klarna (se Klarnas köpvillkor).
Vänligen kontakta mig med önskemål om annat betalsätt önskas.
Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.
Ångerrätt
Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information.
Du har inte ångerrätt om:
tjänsten påbörjats under ångerfristen med ditt samtycke, priset är beroende av finansmarknadens svängningar, till exempel en aktie, varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas, förseglingen brutits på ljud- eller bildupptagningar eller datorprogram. Med försegling avses även teknisk plombering.
När du utnyttjat din ångerrätt:
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.
Personlig integritetspolicy
När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.
Inga personuppgifter kommer att lämnas till tredje part. Personnummer och kortinformation lagras inte, dessa används endast i samband med godkända tredjeparts betaltjänster – för mer information se information under betalningsprocessen.
Vi använder oss av tjänsten Trustpilot för att samla in recensioner.
Genom att använda denna webbplats godkänner du att cookies kan komma att användas.
Leveranser
Leveranstiden anges i kundvagnen under respektive fraktsätt. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara. Beställningar skickas ut endast på vardagar.
Leverans förutsätter att kunden har angivit korrekta adress- och kontaktuppgifter. Vid angivelse av fel adressuppgifter kommer ny fraktavgift debiteras för omsändning av varorna oavsett om beloppsgränsen för fri frakt är uppnådd eller ej.
Returer
Vi reserverar oss för den naturliga variationen som finns bland naturliga produkter som stenar och kristaller. I största möjliga mån är bilder och beskrivningar representativa för varans skick. Därför bedöms defekter på individuell basis för varje skickad produkt och innefattar vanligtvis endast defekter som rimligtvis kan ha uppstått under frakt eller packning av varan.
Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Reklamationer ska vara tydligt dokumenterade med bild och motivering. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.
När du utnyttjat din ångerrätt ska du,
om det gäller en vara: sända eller lämna tillbaka den till oss om inget annat överenskommits.
om det gäller en tjänst: hålla materialet tillgängligt för oss, om det inte medför besvär för dig.
Återbetalningsskyldighet:
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.
Se även Konsumentverkets distansavtalslagen & E-handel.